Dynasty tietopalvelu Haku RSS Kouvolan kaupunki

RSS-linkki

Kokousasiat:
http://ep10.kouvola.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
http://ep10.kouvola.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Liikunta- ja kulttuurilautakunta
Pöytäkirja 07.12.2022/Pykälä 101


Kouvolan kulttuuritalojen markkinoinnin ja viestinnän konseptointi

3221/12.03.00/2022

 

Liikunta- ja kulttuurilautakunta 07.12.2022 § 101

   

Valmistelija: kulttuuritalojen tuotantopäällikkö Aija Matero, puh. 020 615 8308, aija.matero(at)kouvola.fi

Kouvolan kulttuuritalojen myynti ja markkinointi on siirretty vuoden 2022 alussa Kouvolan Viestintä ja VisitKouvola- yksikköön. Liiketoimintasuunnitelman mukaisesti talojen markkinoinnin ja viestinnän konseptointi on aloitettu elokuussa 2022.

Markkinoinnin ja viestinnän konseptointityöhön päätettiin hankkia asiantuntijapalvelua. Kilpailutuksen kautta tehtävään valittiin Avidly. Konseptointityö aloitettiin työpajoilla, joissa käytiin läpi nykytilannetta yritysanalyysin, markkina-analyysin, kilpailija-analyysin ja ympäristöanalyysin kautta. Työpajoihin osallistuivat talojen tuotantopäällikkö, kaupungin brändipäällikkö, kokous- ja tapahtumantuntija sekä talojen myyntivastaava. Analyysien kautta saatiin tapahtumatalojen markkinoinnin neljä tärkeintä kohderyhmää. Seuraavaksi mietimme, millä tavoitamme nämä kohderyhmät ja millä puhuttelemme heitä niin, että monien tapahtumatalojen joukosta he päättäisivät tuoda tapahtumansa Kouvolan kulttuuritaloille.

Avidly kokosi työpajojen tulokset ja he tekivät niiden pohjalta ehdotuksen Kouvolan kulttuuritalojen markkinointibrändiksi. Avidly esitteli uuden markkinointiviestinnän konseptin 7.11.2022 kulttuuritalojen tuotantopäällikölle, myyntivastaavalle sekä asiantuntijalle. Kulttuuripäällikön ja viestintä- ja markkinointipäällikön kommenttien ja palautteiden pohjalta Avidly tekee vielä korjaukset markkinoinnin ja viestinnän konseptiin.

Näkyvin muutos asiakkaille ja kuntalaisille on Kouvolan kulttuuritalojen markkinointinimen vaihtuminen Kouvolan Tapahtumataloiksi. Nimenvaihdoksella pyritään lisäämään yritysmyyntiä ja korostamaan talojen toimivuutta kokousten, seminaarien, messujen ja yksityistilaisuuksien pitopaikkana. Kouvolan Tapahtumatalot -brändin alle voidaan myöhemmin lisätä muitakin kaupungin vuokrattavia tiloja erilaisiin tilaisuuksiin ja tapahtumiin. Kuusankoskitalo ja Kouvolatalo säilyvät edelleen kiinteistöjen niminä. Nimenvaihdoksella ei ole vaikutusta hallinnossa käytettävän yksikön nimeen eikä henkilökunnan, kuten kulttuuritalojen tuotantopäällikkö, nimikkeisiin.

Myyntivastaava Kirsi Penttinen esittelee kokouksessa lautakunnan jäsenille uudistuvaa kulttuuritalojen markkinointibrändiä.

Lisätietoja: myyntivastaava Kirsi Penttinen, puh. 020 615 7399, kirsi.penttinen(at)kouvola.fi ja kulttuuritalojen tuotantopäällikkö Aija Matero, puh. 020 615 8308, aija.matero(at)kouvola.fi

 Sivistysjohtajan ehdotus:

Liikunta- ja kulttuurilautakunta päättää merkitä asian tiedoksi.

Liikunta- ja kulttuurilautakunnan päätös:

Liikunta- ja kulttuurilautakunta merkitsi asian tiedoksi.

Liikunta- ja kulttuurilautakunta myönsi myyntivastaava Kirsi Penttiselle läsnäolo- ja puheoikeuden. Hän oli läsnä kokouksessa asian käsittelyn aikana.

____________