Dynasty tietopalvelu Haku RSS Kouvolan kaupunki

RSS-linkki

Kokousasiat:
http://ep10.kouvola.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
http://ep10.kouvola.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Tekninen lautakunta
Pöytäkirja 05.09.2022/Pykälä 190


Tanssilavantien ja Alakouluntien saneeraus, Kouvola (KU) 2022- rakennusurakan hankinta

2157/02.08.00/2022

Tekninen lautakunta 05.09.2022 § 190

   

Valmistelija: rakennuttajapäällikkö Antti Nyberg, puh. 020 615 7728, antti.nyberg(at)kouvola.fi

Kouvolan kaupunki on käynnistänyt Tanssilavantien ja Alakouluntien saneeraus, Kouvola (KU) 2022 -rakennusurakan hankinnan julkaisemalla hankintailmoituksen sähköisesti internet -osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi 4.8.2022. Hankinta on yhteishanke Kouvolan Vesi Oy:n kanssa.

Hankinnassa on käytetty avointa menettelyä. Tarjouspyyntöasiakirjat olivat saatavissa ilmaiseksi, rajoituksetta, suoraan ja kokonaan kaikkien saataville sähköisessä muodossa tarjouspalvelu.fi -sivustolla. Tilaaja on täydentänyt tarjouspyyntöä 17.8.2022. Tarjoukset tuli toimittaa Kouvolan kaupungille sähköisesti Tarjouspalvelu.fi -portaalin kautta 1.9.2022 klo 14.30 mennessä.

Hankintayksikkö on asettanut tarjoaville yrityksille taloudellisia ja teknisiä soveltuvuusvaatimuksia, joita olivat muun muassa yrityksen referenssit vastaavantyyppisistä rakennusurakoista. Näiden vaatimusten katsottiin olevan riittävät tarvittavan laadun saavuttamiseen.

Valintaperusteena oli kokonaistaloudellisesti edullisin tarjous, joka oli hankintayksikön kannalta vertailuhinnaltaan halvin. Hinnan tuli olla arvonlisäveroton (alv 0 %). Urakan kustannukset jakautuvat Kouvolan kaupungin ja Kouvolan Vesi Oy:n kesken. Kouvolan kaupungin osuus on 68 % ja Kouvolan Vesi Oy:n osuus 32 %.

Tarjousten avaus tapahtui suljetussa tilaisuudessa 1.9.2022 alkaen klo 14.30. Määräaikaan mennessä saatiin neljä tarjousta.

Avaustilaisuudessa tarkastettiin tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus sekä vaaditut selvitykset. Kaikki tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia ja tarjoajat täyttivät asetetut soveltuvuusvaatimukset.

Tarjousten vertailuhinnat (alv 0 %) olivat:

Erkkiheikkilä Oy

1 124 846,48

GRK Infra Oyj

1 132 613,15

VRJ Etelä-Suomi Oy

1 436 456,90

Recset Oy

1 481 414,30

Hankinta-asiakirjojen mukaan urakka-aika alkaa ja urakkasopimus tulee voimaan, kun sopimus on allekirjoitettu.

Urakan valmistumisaikataulun osalta on hankinta-asiakirjoissa todettu, että urakan on oltava valmis kaikkine töineen kesäkuun 2023 loppuun mennessä.

Kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen antaneen yrityksen Erkkiheikkilä Oy:n kanssa on pidetty urakkaneuvottelu 2.9.2022 klo 9:00 alkaen. Urakkaneuvottelun tavoitteena oli varmistaa ennen urakkasopimuksen allekirjoitusta, että molemmat osapuolet ovat ymmärtäneet tarjouspyyntöasiakirjat samalla tavalla.

Urakkaneuvottelun perusteena katsottiin, että osapuolet ovat ymmärtäneet tarjouspyyntöasiakirjat samalla tavalla.

Lisätietoja: kaupungininsinööri Anne Ahtiainen, puh. 020 615 8574, anne.ahtiainen(at)kouvola.fi ja rakennuttajapäällikkö Antti Nyberg, puh. 020 615 7728, antti.nyberg(at)kouvola.fi

Teknisen johtajan ehdotus:

Tekninen lautakunta päättää, että Tanssilavantien ja Alakouluntien saneeraus, Kouvola (KU) 2022 -rakennusurakka hankitaan Erkkiheikkilä Oy:ltä.

Laki viranomaisen toiminnan julkisuudesta (621/1999) 2. luvun 6 §:n momentin 8-kohdan mukaan asia on julkinen vasta, kun hankintapäätös on tehty.

Pöytäkirja tarkastetaan tämän asian osalta kokouksessa ja se on nähtävänä yleisessä tietoverkossa 6.9.2022 lukien. Hankintapäätös lähetetään tarjoajille 6.9.2022.

Teknisen lautakunnan päätös:

Tekninen lautakunta hyväksyi päätösehdotuksen siten täydennettynä, että kaupungininsinööri määrättiin allekirjoittamaan hankintasopimus.

____________